Dzień dobry! Ten wpis otwiera nowy cykl, w którym rozkładam media i powierzchnie reklamowe na czynniki pierwsze. Dziś aplikacja Spotify. Gotowi? Zaczynamy!
Co to jest Spotify?
Spotify to platforma i aplikacja do słuchania muzyki i podcastów.
Korzystamy z niej na wielu urządzeniach, przede wszystkim na smartfonach (mobile) i komputerach (desktop), ale nie tylko. Aplikacja jest dostępna również na konsole (Playstation, Xbox), smart TV i w samochodach (Android Auto itp.).
Spotify dzielimy na 2 kategorie:
a) wersja płatna, wtedy słuchamy bez przerw reklamowych
b) wersja bezpłatna, od czasu do czasu odbieramy reklamę, w zamian za darmowy dostęp do muzyki
To właśnie użytkownicy bezpłatni są naszą target grupą.
Profil użytkownika Spotify Free w Polsce
Liczba zarejestrowanych użytkowników
ok. 2 mln
Płeć:
blisko 50:50 kobiet vs mężczyzn
Wiek:
18-24 – 42%
25-44 – 35%
Wykształcenie:
38% ma wykształcenie wyższe
Sposób korzystania:
60% smartfon
29% komputer
11% pozostałe
Zarobki:
30% zarabia powyżej średniej krajowej
Czas spędzany w aplikacji:
ponad 2.5 h dziennie na użytkownika (154 minuty)
Inne:
50% uważa zniżki i kupony za silny argument zakupowy
64% ceni sobie darmową dostawę podczas zakupów online
Źródło: Dane wewnętrzne Spotify, 2020
Charakter Spotify jako medium
Spotify to najpopularniejsza z dostępnych aplikacji streamingowych. Nie jest przesycona reklamami, więc nie irytuje i łatwiej jest zaistnieć w świadomości odbiorcy. Sprzyja temu praktycznie zerowy clutter, przeważnie reklamodawcy występują bez towarzystwa innych firm.
Dostępne formaty reklamowe
Audio – podstawowy format, zwany nowoczesnym radiem. Królują tu spoty audio, które można kreatywnie wykorzystać, tak jak zrobił to nasz klient Bolt:
Do podstawowego Audio można dobrać jeszcze banner, wyświetlany w miejscu defaultowej informacji
Display – czyli bannery internetowe. Dzielimy je na urządzenia, na których są wyświetlane:
a) Overlay Mobile
b) Overlay Desktop
Oba bannery wyświetlamy odbiorcy kiedy ten ma na pierwszym planie apkę Spotify na smartfonie lub przełączy się do okienka Spotify na komputerze. Ich widoczność to 100%, a do tego możemy podpiąć kody zliczające.
Homepage Takeover
Przejmij główną stronę w Spotify i generuj ponad 850.000 wyświetleń dziennie! Dodatkowo, w tym przepastnym formacie (1200 x 270) możemy zaszyć Rich Media. Homepage jest dostępny na dniówki.
Leaderboard
Format 728 x 90 wyświetlamy na desktopach przez 30 sekund w ramach 1 wyświetlenia. Widoczny również tylko wtedy, kiedy aplikacja Spotify jest na pierwszym planie.
Video – animacje, filmy, etc.
a) Video Takeover Mobile
b) Video Takeover Desktop
Sponsored Session
Zostań ambasadorem muzyki bez reklam i buduj pozytywne skojarzenia! Sesja sponsorowana to format video, przy którym to odbiorca decyduje czy chce obejrzeć reklamę. Jeżeli zdecyduje się obejrzeć, otrzyma 30 minut muzyki bez reklam oraz świadomie obejrzy twój komunikat.
Sponsoring playlist, zostań sponsorem wybranej playlisty! Jakie są korzyści?
Temat sponsoringu jest na tyle szeroki, że warto omówić go na spotkaniu, choćby online.
Branded Profile – firmowy profil na Spotify, na którym tworzymy playlisty. Może to być muzyka dostępna na platformie lub specjalnie nagrane podcasty. To działanie długofalowe, które należy wesprzeć promocją, aby zbudować bazę odbiorców.
Zajmujemy się tworzeniem profili od podstaw, a także planujemy i realizujemy nagrania podcastów.
Disruptive Homepage Takeover, przejmij kontrolę nad główną stroną Spotify w mistrzowskim stylu. Możesz być pierwszą osobą w Polsce, która tego dokona 😊 Po prostu zobacz jakie są możliwości:
Takie działanie wymaga przygotowania specjalistycznej kreacji, którą bierzemy na siebie.
To tyle jeżeli chodzi o dostępne formaty w Spotify. Jak widać możliwości jest wiele. Warto wspomnieć jeszcze o targetowaniu.
Targetowanie reklam
Spotify zbiera sporo informacji o swoich słuchaczach, dzięki czemu jesteśmy w stanie precyzyjnie zaplanować targetowanie. Dostępne są 3 poziomy:
Największe zalety reklamy w Spotify
Podsumowanie
Jak widzicie Spotify otwiera przed nami całą gamę możliwości reklamowych. Od naszej kreatywności zależy w jaki sposób je wykorzystamy.
Zainteresowała Cię reklama w Spotify? Chcesz dowiedzieć się więcej? Napisz do nas: kontakt@pracownia360.pl
Dla mnie Super!!§
Dziekuje
Najnowsze komentarze