Pracownia 360 blog

Komunikacja marketingowa po pandemii COVID19, rekomendacje

Komunikacja marketingowa po pandemii COVID19, rekomendacje

Wszyscy jesteśmy już nieco zmęczeni wirusem, izolacją i maseczkami, które niejednokrotnie zasłaniają tylko połowę otworów, które powinny być osłonięte ?

Jest coraz cieplej, zbliża się lato, a obostrzenia związane z pandemią koronawirusa są coraz odważniej znoszone. W trudnym czasie izolacji, większość firm przeformatowała swoje kampanie reklamowe, nawiązując w nich do nowej rzeczywistości i bardzo dobrze! Brand managerzy, marketerzy i marki zareagowali wzorowo.

Oczekując na dzień, w którym wrócimy do swobodnego korzystania z uroków przestrzeni publicznej, zwykłych wyjść na kawę, na lody, czy do knajpy, przeanalizowałem jakie kanały warto wykorzystać w komunikacji tego lata.
Po zniesieniu obostrzeń, marki wyjdą z komunikacją prosto do klientów, do świata zewnętrznego, do outdooru, za którym tak bardzo wszyscy się stęskniliśmy.

Jakie miejsca i formaty reklamowe mogę zarekomendować marketerom na lato? Oto moja shortlista:

  1. Murale
  2. Neony
  3. Kino letnie / samochodowe
  4. Paczkomaty
  5. DOOH

1. Murale

  • 76% badanych twierdzi, że murale są nie tylko reklamą, ale również sztuką, co wpływa na pozytywne postrzeganie marki
  • 70% uważa, że murale najlepiej zapadają w pamięć wśród dostępnych nośników OOH
  • 64% jest zdania, że marki powinny częściej pokazywać się na muralach
  • 61% uważa, że ręcznie malowana reklama, jaką jest mural, podnosi prestiż reklamodawcy.

Poza ciekawymi wynikami badania zrealizowanego w IV 2018 przez Kantar Public jest jeszcze wisienka na torcie. Murale są w pełni legalne i charakteryzują się wysoką akceptacją społeczną. Dodatkowo, mural stanowi świetny punkt wyjścia do rozszerzenia kampanii o działania mobile, video etc., które możemy kontynuować w social mediach.

2. Neony

Ich obecność w przestrzeni publicznej kształtuje pozytywny wizerunek marki. Jest to jeden z formatów, który z czasem staje się nieodłącznym elementem tkanki miejskiej i świetnie z nią współgra. Jako przykład mogę podać warszawski neon Coca Coli, zlokalizowany w ścisłym centrum. Neon jest obecny od ok. 12 lat, a mam wrażenie, że jest tam już ponad 20. Taka jest siła neonów! Huawei, jeszcze kilka lat temu nieznana nam marka również docenił ten format.

Reklama w formie neonu, to prestiż. Nie każdy może sobie na niego pozwolić. Podświadomie przyjmujemy, że firmy, które widzimy na neonach są lepsze od pozostałych z branży.
Neon jest stale eksponowany, dobrze widoczny w dzień i po zmroku. Nieustannie i konsekwentnie dociera do odbiorców wzmacniając w ten sposób rozpoznawalność marki.

3. Kino letnie / samochodowe

Kina letnie wpisały się na stałe do wakacyjnego repertuaru rozrywki połączonej z wypoczynkiem na świeżym powietrzu. To fantastyczne miejsce i narzędzie dla marek do budowy wizerunku i rozpoznawalności. Miła atmosfera, poczucie dobrze spędzonego czasu wolnego pozwala na połączenie tych pozytywnych emocji z marką obecną przy seansie.

Czekamy jeszcze na oficjalne informacje, aby ustalić ostateczną listę lokalizacji w tym roku, natomiast już pojawiła się nowość – kino samochodowe. Pozwala komfortowo oglądać film, a także zachować zalecany dystans. Kino samochodowe będzie strzałem w 10tkę w tym sezonie!

4. Paczkomaty

Dla niektórych Covid19 miał też pozytywne aspekty. Przyniósł falę wzrostu popularności paczkomatów (wzrost ponad 250%). Kapitalny wynik! Prawdopodobnie w wakacje nie uda się go utrzymać na tak wysokim poziomie, natomiast zwiększona liczba osób, które przekonały się do tej formy odbioru zamówień internetowych, wciąż będzie większa niż przed pandemią.

Nowe paczkomaty wyrastają jak grzyby po deszczu i są co raz lepiej zlokalizowane, np. pod Lidlami, pod którymi ruch prawie nie ustaje. Wpływa to na zwiększoną liczbę użytkowników oraz osób postronnych, które kreacje wyklejane na paczkomatach mają w zasięgu wzroku. Paczkomaty od rozpoczęcia izolacji wciąż wydają się świetnym wyborem, jeżeli zależy nam na liczbie kontaktów oraz jakościowym odbiorcy.

5. DOOH

Ostatni na mojej liście jest szeroko pojęty Digital Out Of Home. Mowa o wszelkiego rodzaju ekranach LCD rozmieszczonych w przestrzeni miejskiej – w witrynach knajp, sklepów usługowych, na budynkach, w podziemiu metra etc.

Dynamiczny format emitowanych spotów video w naturalny sposób przyciąga ludzki wzrok. Można to porównać do muchy na ścianie, która jak tylko się ruszy – od razu ściąga naszą uwagę. Tak samo jest z video! Wysoka częstotliwość emisji, nawet co 1 minutę (!) pozwala docierać do wielu odbiorców, którzy wybrali się na miasto i w ten sposób przypominać markom o swoim istnieniu.

Wszystkie powyższe działania realizujemy w ramach działań standardowych. Rozszerzamy je też o dodatkowe. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej lub masz pytania – odezwij się. Zastanowimy się co możemy dla Ciebie zrobić.

Trzymaj się zdrowo!
————————————–
Karol Konieczny
karol@pracownia360.pl
739 901 727

Author: