Pracownia 360 blog

Spotify – case study Bolt

Spotify – case study Bolt

Dlaczego nie ma tu jeszcze naszej reklamy?! – pomyślał Przemek, jeden z naszych new business managerów – zmieniając utwór w Spotify.

Tak narodził się pomysł na reklamę we współczesnym radiu, jakim jest aplikacja Spotify. Brakowało tylko jednego elementu, aby plan zrealizować – klienta, który chciałby spróbować czegoś nowego.

Odważnym klientem okazał się marketer i firma Taxify – właściciel aplikacji do przewozu osób, która była świeżo po rebrandingu na Bolt. Przypadek? Nie sądzę… ?

Biznes Bolta opiera się na przewozie osób. Przejazdy zamawiają użytkownicy aplikacji, którzy chcą przemieścić się z punktu A do B. Im więcej użytkowników zna już aplikację, tym więcej przewozów obsługuje Bolt. Problem pojawia się wtedy, kiedy aplikacja ma już wielu użytkowników i chce pozyskać nowych, a do tej pory skorzystała już z wielu dostępnych na rynku rozwiązań. Ciężko w takiej sytuacji o nowych użytkowników.

Wyzwania nakręcają nas do działania, dlatego klientowi przedstawiliśmy aplikację do słuchania muzyki Spotify, ale z innej strony niż zna ją większość użytkowników. Od strony reklamowej.

Niewielu reklamodawców zna formaty dostępne w Spotify, a mamy tu spore pole do popisu: spot audio, bannery, video, sesje sponsorowane i playlisty. Do tego szerokie możliwości targetowania oraz gotowe profile behawioralne. Pięknie! Zaczynamy!

W pierwszej kolejności wspólnie z klientem ustaliliśmy grupę docelową: mieszkaniec Warszawy, wiek: 18-35 lat, płeć dowolna.

Następnie wybraliśmy format reklamowy: spot audio + defaultowy banner.

Potem założyliśmy liczbę emisji spotów oraz liczbę unikalnych odbiorców, do których chcemy dotrzeć.

Na deser klient określił wysokość zniżki dla osób, korzystających z naszej promocji. To bardzo ważne, aby podbić skuteczność kampanii!

Wszystko gotowe? Zaczynamy!

Kampania trwała łącznie 24 dni. Łącznie, bo była emitowana w wybranych dniach i godzinach – od czwartku do niedzieli w porannym (6.00-10.00) i popołudniowym (15.00-19.00) szczycie. Nie stanęło to jednak na przeszkodzie, aby wyemitować ponad 1,4 mln. spotów!

Warto zwrócić uwagę na kreatywne podejście do produkcji spotu, który emitowaliśmy:
1) ciekawa treść reklamy – reklamodawca od początku mówi jak jest – to jest reklama, która da Ci rabat jak wykonasz działanie (klik)
2) element zabawy – im szybciej klikniesz, tym większy rabat
3) wartość dodana – rabat 30 zł na pierwszy przejazd dla osób, które kliknęły.

Banner kierował do specjalnie utworzonego landing page, zobaczcie sami:

Na zakończenie chciałbym przytoczyć wyniki, które bardzo pozytywnie nas zaskoczyły! Założyliśmy średni CTR na poziomie 0,4%, a uzyskaliśmy wynik 5-krotnie wyższy – 2,18% !!!

„Nie ukrywam, że spodziewałem się dobrych wyników tej kampanii, mimo to wynik finalny przerósł najśmielsze oczekiwania!”

Maksymilian Granat-Malicki – Bolt

INFOGRAFIKA

Bez wątpienia, do tak dobrych wyników oprócz nowatorskiego umiejscowienia reklamy i dobrego dopasowania nośnika do grupy docelowej, przyczyniła się też świetna kreacja audio.

Czy warto inwestować swój budżet w reklamę w Spotify?
Bolt już zna odpowiedź. ?

Author: